Hiihto

Kauden 2014 palkittuja hiihtäjiä. Onnea!

Vähänkyrön Viestin hiihtojaosto on aina ollut seuramme aktiivinen toimija. Hiihto on suomalainen suosikkilaji, jota harrastetaan melkein siitä lähtien, kun opitaan liikkumaan. Se on liikunta- ja kuntoilumuotona yksi keskeisimmistä kokonaisvaltaisesti terveyteen, lihaksistoon ja sitä kautta hengitys- ja verenkiertoelimistöön vaikuttavista lajeista. Hiihtoa harrastamalla voit pitää liikkumiskykyäsi yllä aivan viimeiseen asti.

Vähänkyrön Viestin hiihtojaosto järjestää hiihdonopetusta kaikille lajista kiinnostuneille. Vasta-alkajille pidämme hiihtokoulua ja sitä mukaa kun laji vie mukanaan, pidämme hiihtoharjoituksia ja valmennamme myös kilpaurheiluun. Järjestämme nappulaikäisten hiihtokilpailuja yhteistyökumppaneiden kanssa ja järjestämme joka talvi myös piiritason kilpailuja. Olemme olleet aktiivisesti mukana kehittämässä Kyrönmaalla neljän seuran kesken pyörivää Pohjankyrö murtsikka cupia, jonka tavoittena on saada alueen nuorille kokemuksia vähän isommasta hiihtotapahtumasta jo 4-vuotiaasta alkaen. Saimmekin vuonna 2011 Etelä-Pohjanmaan hiihto ry:ltä kunniakirjan aktiivisesta toiminnasta ja paikallisen hiihtotoiminnan kehittämisestä.

Sivuillamme tiedotamme toiminnastamme ja toivotamme kaikki kiinnostuneet mukaan kanssamme hiihtoharrastukseen.