Tunnelmia 2018 finaalista Tampere

SEURACUP finaalijoukkue 2018

VÄVI VALTAKUNNALLISESSA SEURACUP FINAALISSA KOLMAS

Tampereen Hervannan kentällä käytiin la 1.9.2018 KILO-sarjan seuracup kisan finaali, jonne kesän piirikisojen jälkeen selvisi 15 parasta seuraa. Vähänkyrön Viestin yleisurheilijat olivat liekeissä finaalissa. Finaali ratkesi sukkulaviestiin. VäVi oli ennen sukkulaviestiä neljäntenä, vain 3 pisteen päässä Säkylän urheilijoista. Vaiherikkaiden tapahtumien jälkeen VÄVi lähti taistelemaan sukkulaviestin voitosta. VäViltä vaadittiin sukkulaviestissä voitto Säkylästä ja seurojen väliin tuli jäädä myös joku muu joukkue. Vävin nuoret tekivät kaikkensa, kukin juoksi varmaan kesän parhaimman juoksun juuri oikeassa paikassa. VäVi voitti sukkulaviestin 4 sadasosalla ennen Kaustisten Pohjan-Veikkoja. Säkylä oli sukkulaviestin kolmas. Sukkulaviestin jälkeen pisteet olivat Vähänkyrön Viestin ja Säkylän Urheilijoiden osalta tasan. Sukkulaviesti ratkaiseen voiton tasapisteissä ja tällä kertaa venyminen sukkulaviestissä kannatti ja kolmas sia lähti Vähänkyrön Viestin yleisurheilijoille. KILO sarjan voitti Kaustisten Pohjan-Veikot ja toinen oli Himagan Urheilijat ja Vähänkyrön Viesti kolmas.

Kisapäivän aikana moni urheilija teki hurjia ennätyksiä. Kovimmasta tuloksesta vastasi Ella Mäntylä, joka työnsi 15 -vuotiaiden tyttöjen kuulan voittoon uudella 12 -ja 13 -vuotiaiden ikäkausiennätyksellä. Ellan tulos 14,22 rikkoo hänen heinäkuussa työntämänsä entisen 12-vuotiaiden ikäkausiennätyksen (SE:n) 12,48 peräti 1,74 metrillä! Entinen 13-vuotiaiden Suomen ennätys oli puolestaan Humppilan Yrin Karoliina Uusitalon 13,69 vuodelta 2004 ja entinen 13-vuotiaiden Etelä-Pohjanmaan piirinennätys Ilmajoen Kisailijoiden Anniina Vaaranmaan 13,38 vuodelta 2003.

Milja Mäkiranta puolestaan hyppäsi korkeudessa huikean uuden ennätyksensä 152, jolla Milja nousi 12 -vuotiaiden Suomen tilastossa tällä kaudella sialla 2.

Seuracup finaalissa moni teki kesän parhaansa ja paranteli ennätyksiään uusiin lukemiin. Onnittelut kaikille urheilijoille. Jokaista urheilijaa tarvittiin. Jokaisen panos oli erityisen tärkeä tuikassa kisassa. Ilman heittäytymistä vieraidenkin lajien pariin tämä suuri saavutus ei olisi ollut mahdollista. KIITOS:)

Finaalin jälkeen suunnattiin Ratinan stadionille seuraamaan Ruotsi-Suomi -maaottelua, jossa riitti myös kovasti jännitystä mm. miesten ottelun osalta viimeiseen 1500m saakka. Myös Kunniakierros muiden finalistijoukkueiden kanssa ratinan stadionilla oli mahtava palkinto onnistuneen kisapäivän jälkeen.

SEURACUP Finaalin 1.9.2018 TULOKSET