Tulossatoa 2016

Aluemestaruus-,Sisukisat 2016

MUUT KISAT

PDF-tiedostoYouth Athletic Games 10-12.6.2016 Espoo.pdf (85 kB)
Väville 2 kultaa ja 2 pronssia ja hienoja ennätyksiä ja kokemuksia
Kauden 2016 SM- ja sisukisoissa menestyneet

YLEISURHEILIJOITA PALKITTU MENESTYKSEKKÄÄN KAUDEN JÄLKEEN

Vävin yleisurheilijoiden kauden päätöstilaisuudessa su 30.10.2016 palattiin jokisikin aikaa kilpailukauteen 2016. Vähänkyrön Viestin yleisurheilu on vakiinnuttanut paikkansa Etelä-Pohjanmaan, EPU:n, 12 parhaan seuran joukossa sijoittuen pisteissä ja Eliittifinaalissa sialle 4. Valtakunnallisessa vattenfall seuracup finaalissa Kangasalalla saavutettiin kaikkien aikojen paras sijoitus joukkueen ollessa viides. Suomen urheiluliiton nuorisotoimintakisassa Vähänkyrön Viesti sijoittui 2 luokan seuroista toiseksi.

Kausi 2016 tarjosi myös runsaasti SM-menestystä.Suomen mestaruuden saavutti Siina Sahlberg T14 3000m kävelyssä, SM-pronssia saavutti Veera Hakomäki T14 800m ja 2000m juoksuissa ja SM-pronssi kantaan keihäänsä heitti talvimestaruuskisoissa Tara Niemi. SM-kisoissa pistesijan (6.) saavuttivat Anton Loppi M17 korkeudessa sekä Minna Kahelin ja Maria Lehtonen iskeytyivät pistesijalle (6.) T15 kiekonheiton joukkuekisassa.

Kauden aikana yleisurheilijamme ovat tehtailleet kaikkiaan 14 piirinennätystä talvi-ja kesäkausi mukaanlukien. Kaikkein häikeimmästä tulostasosta on vastannut Ella Mäntylä, joka on rikkonut kauden 2016 aikana kaikkiaan 7 piirinennätystä. Ellan Ohella kauden 2016 aikana piirinennätyksiä kirjasivat nimiinsä Tomek Niemi, Tytti Vilpakka, Veera Hakomäki, Siina Sahlberg ja Meri Suomalainen.

Kauden päätöstilaisuudessa jaetiin tänä vuonna kiertopalkinnot seuraavasti; sisupokaalin sai Emma Rintamäki, Mikko Karpin kiertopalkinnon Paavo Taittonen, Pauli Ahon kiertopalkinnon Siina Sahlberg ja nuoriso-ohjaajapalkinnon Aino Hautala ja Salla Virtanen. Lisäksi palkittiin erikoismuistamisella aktiivisena toimitsijana Teemu Keski-Nikkola.

Kiitos kaikille urheilijoille ja huoltajille menneestä kaudesta. Ilman urheilijoita ja heidän aktiivisia vanhempia, ei koko toimintaa olisi. Tästä on hyvä lähteä valmistautumaan kauteen 2017 ja se on jo harjoitusten muodossa aloitettu.